fredag, februari 11, 2011

[Tecknat]

När jag var yngre tecknad jag jämt. När jag fick Aurora så började det minska och sen någonstans på vägen tills nu slutade jag. Jag har insett mer och mer att jag måste vara kreativ på ett eller annat sätt annars mår jag dåligt. När sonen föddes började jag scrappa som gjorde att jag var kreativ varje dag men dom senaste två åren har inspirationen och kreativiteten dalat. Jag har blivit mer och mer peppad att ta upp tecknandet igen, för det känns som att jag har glömt bort hur man gör lite. Igår var jag så otroligt sugen. Fick ett litet papper av Aurora men den vart jag inte så nöjd med för jag hade en alldeles för mjuk blyerts för att göra det jag ville. Jag höll på en del med gråskala när jag var yngre. Vart lite sur och började kludda på arbetsbordet och vips var jag mitt uppe i skuggning med mina Pro Markers. Och det kändes så skönt. Nu vill jag iväg till stan så jag kan köpa mig ett block med papper som inte Pro Markers blöder igenom. Och ett skissblock. Funderar på En A4 och en A3. Vi får se... har lite annat att göra i helgen. Men är såååå sugen.

Kram Liza

Inga kommentarer: